Tänased väikesed külastajad, keda õpetajad käekõrval muuseumi viivad, ongi see tulevane kunstipublik, kelle hulgas on kindlasti mõni kunstiteadlane, kunstnik, muuseumispetsialist või tark sponsor.

KOOSTÖÖ KUMUGA

 

 

Muuseumitunnis "Skulptuuride metsas" saavad lapsed kogeda kunsti erinevate meelte abil ja tutvuda skulptuuri peamise väljendusvahendi – vormiga.  Muuseumitunnis pakkusid elamusi valgus ja vari, helid ja hääled, erinevad materjalid ja vormid. Nägemis-, kuulmis- ja kompimismeele abil avastasid lapsed skulptuuride olemust ning Maire Männiku loodud portreid ja medaleid uurides mõtlesid selle üle kui erinevad on kõik inimesed.

 

 

 

 

Haridusprogrammi „Maali lainel" sisuks oli maalikunsti aines, maal kui selline. Kuidas sellise vana maali keelega teha midagi täiesti uut ja praegusel ajal olulist? Mis on maalides veel peale selle, et ta on pilt? Kas ja kuidas saab maal jalutama minna, kas teda saab ka selga panna või hoopis ära juua? Muuseumitunni värvikas ja mängulises õhkkonnas testitakse oma värvitundlikkust ja valmidust ületada harjumuspäraseid piire.

Eelkõige uuritakse maalikunsti essentsi ehk maalilisust ja abstraktsust. Arutletakse maalikunsti plusside ja miinuste üle. Vaadatakse maale kui objekte ja nauditakse maaliprotsessi ennast. Loomingulises ülesandes luuakse kunstnik Merike Estna eeskujul oma maali laineid ja eksperimenteeritakse nendega ateljees. Üheskoos pannakse maalid liikuma!

Põnev kunstikogemus sellest, kuidas saab panna maalid liikuma ja  kuidas saab neid ka selga panna. Pimedas ruumiliselt helendavad maalid, 2D, 3D ja 4D maalid. Kaasaegse kunsti tegemine habemevahu ja värvidega.                                                                                                                 

KOOSTÖÖ KADRIORU KUNSTIMUUSEUMIGA

Muuseumitund "Kunstiga kiusamise vastu" põhineb SA Kiusamisvaba Kooli KiVa-programmil. Kadrioru kunstimuuseumi teoste vaatlemise ja neid saatvate lugude abil arutati koos lastega, kuidas üksteisega lugupidavalt ja sõbralikult käituda. Tunni lõpus valmis rühmal kiusamisvastane leping, millele kõik lapsed pidulikult allkirja andsid.

 

Märksõnad: skulptuur, vorm, materjalid, loodus ja linn, looduse ja linna helid, inimene, inimese meeled, iga inimese erilisus, portreekunst.

 

 

 

KOOSTÖÖ ADAMSON-ERICU MUUSEUMIGA 

Muuseumipedagoogika Adamson-Ericu muuseumis muuseumitunnis "Toonimeistrid" Olev Subbi näituse värviküllase väljapaneku keskel "Värvidega ideaalmaailma otsingul".

Külastusele eelneb kunstiôpetaja ettevalmistav vestlus ja loovtöö.

Muuseumis Olev Subbi maalide keskel arutleti ühiselt, kuidas värve segatakse. Tunni lõpus kehastuvad lapsed toonimeistriteks ning kasutasid omandatud nippe maalides värviküllase pildi, millel kõik toonid olid iseseisvalt segatud ning läbi värvide meenutasid oma töös möödunud suvekogemust.

KOOSTÖÖ LINNAMUUSEUMIGA

Tallinna Linnamuuseumis osaletakse muuseumitunnis „OLE ISE ARHEOLOOG!". Muuseumitund annab lastele ettekujutuse, kes on arheoloog, kogetakse arheoloogirolli.

KOOSTÖÖ NIGULISTE MUUSEUMIGA

Muuseumitund püsinäitusel „HEAD JA PAHAD". Muuseumitunnis uuritakse heade ja halbade tegelaste kujutamist keskajal, arutleti tolerantsuse ja empaatia teemadel. Tunni lõpus saavad lapsed ise joonistada hea ja halva tegelaskuju.