2024 – 2025 õppeaasta teema ja eesmärgid

Õppeaasta teema seotud kultuuri rikkusega - Kultuuririkas Eesti, kultuuririkas maailm
 
  • Eesti kultuuritraditsioonide ja üldkultuurile toetudes omandab laps eakohasel tasemel põhiteadmisi ümbritsevast keskkonnast ja tervise hoidmisest ning huvitub erinevatest valdkondadest;
  • mõistab ja tunnetab ümbritsevat maailma terviklikult;
  • sotsiaalne keskkond-mina, perekond ja sugulased, kodu, lasteaed, kool, ametid, kodumaa, eesti tähtpäevad, kombed, teised rahvused Eestis, lapsed mujal maailmas, üldinimlikud väärtused ja üldtunnustatud käitumisreeglid, tervise väärtustamine, tervislik toitumine, inimkeha, ohuallikad ning ohutu käitumine;
  • olemasolevate võimaluste efektiivne kasutamine lapse individuaalsete võimete ja huvide toetamiseks nii õppe- ja kasvatusprotsessis kui ka lasteaia igapäevatoimetustes läbi projektõppe.
 

Pangapealse Lasteaias rakendatakse projektõpet

Projektõpe on õpetaja ja laste vaheline ühine õpi- ja mängutegevus, mis seab keskmesse lastest lähtuva projektiteema ja võimaldab arendada õpioskusi, loomingulisust, koostöö- ning sotsiaalseid oskusi ning annab lapsele eduelamuse. Tähtis on protsess, laste loovad ja innovaatilised lähenemisviisid ja probleemilahendused.

Kui laps saab midagi päris ise teha, kogeda, läbi elada, siis tunne on ehe ja teadmine püsiv. Kogu õppimine toimub kasutades võimalikult palju laste kõnet: dialoogid, draamamängud, omakogemuslikud vestlused, arutelud.

Laps

  • on kaasatud tegevuste kavandamisse;
  • avaldab arvamust, teeb valikuid ja analüüsib tehtut;
  • on tegevustes aktiivne;
  • on loov ja seeläbi areneb iseseiseva mõtlemise areng;
  • omandab teadmisi ja oskusi läbi enda vahetute kogemuste;
  • õpetab kaaslasi, õpetades seeläbi kõige rohkem iseennast.

Õpetaja 

  • märkab laste huvisid;
  • peamiselt kuulab, kuid samas hoiab projekti teemat laiali valgumast;
  • juhendab laste õppimist, loob õpi- ja mängusituatsioone;
  • dokumenteerib ja edendab koostööd;
  • loob keskkonna;
  • on end pidevalt täiendav ja uuriv isiksus, kes õpib kogu aeg koos lastega;

Keskkond 

  • on  kolmas õpetaja rühmas täiskasvanute ja rühmakaaslaste kõrval;
  • kannab vaimsust, kõnetab;
  •  toetab õppimist, äratab  lapses õpihuvi;
  • aktiveerib loovust;
  • soodustab suhtlemist;

Lapsevanem 

  • on kaasatud nii õppe- kui ka rühmaväliste tegevuste planeerimisse ja läbiviimisse;
  • on kaasatud oma lapse rühma vabade vahendite muretsemisesse;
  • on kaasatud ühiste väärtuste kujundamisse;