Pangapealse Lasteaed kuulub Tervist Edendavate Lasteaedade võrgustikku alates 2012.aastast. Pangapealse Lasteaia õppe- ja kasvatustegevust toetavad tervise edendamise põhimõtted, mis toetuvad aktiivsele liikumisele, tervislikule toitumisele, vaimsele- emotsionaalsele-sotsiaalsele tervisele. Tervise väärtustamine ON IGAPÄEVANE MEESKONNATÖÖ, mille peamine eesmärk on hoida ja tugevdada lapse tervist ning soodustada tema kehalist, emotsionaalset, kõlbelist ja sotsiaalset arengut.

 

 

1. Aktiivne liikumine

  • Üks planeeritud liikumistegevus nädalas toimub õues, samuti talveperioodil
  • Liikumistegevustes kasutame fantaasiavõimlemist erinevate vahenditega
  • Lumeperioodil suusatunnid ja mäest laskumise õpetamine, kelgutamine
  • Kevadperioodil jalgratta ABC, sõiduõpetamise tunnid
  • Regulaarselt toimuvad matkad eri aastaaegadel iga ilmaga kas jalgsi või ratastel nii lastega kui meeskonnaga
  • Orienteerumise õpetamine, koos isadega novembris orienteerumine
  • Lasteaia õuealal on 8 rajaga seiklusrada, mis arendab laste kehalist võimekust ja tasakaalu hoidmist
  • Hommikune laste jooga,  annab lastele omal lõbusal viisil edasi  kasvamiseks ja eluks vajaminevad oskused ning aitab paremini mõista iseennast, ümbritsevaid inimesi ja loodust. 
  • Siseterviserada saavad lapsed koos  peredega, kui meeskond lisaks liikumisele kasutada ka muudeks sündmusteks, õppetegevuseni
  • Teatevõistlused õpetavad meeskonnatöö ja kaotamise oskust.
  • Igal aastal toimuvad Jüripäeva teatejooks, Harku Valla Teatevõistlused, üle -Eestilised Audentese Spordikooli teatevõistlused, rühmadevahelised lumepalli võistlused
  • Võimlemispeol osalemine koostöös Eesti Spordiselts Kaleviga
  • Maraton sügisperioodil koos peredega alates 2017 aastast eesmärgiga  aktiivne liikumine peredega
  • Tervisekuul-märtsikuus- meeskonnale erinevad aktiivset liikumist propageerivad tegevused
  • Loodusklassid sügisel ja kevadel- korraga kõik rühmad RMK radadel                              

2. Tervislik toitumine

  • Oleme ühinenud PRIA piima-, puu- ja juurvilja programmiga
  • Põhiroogades, kastmete valmistamisel oleme nisujahu kasutamise asendanud riisijahuga
  • Vähendasime suhkru, soola osakaalu. Magustame puuviljasuhkruga, rafineerimata pruuni roosuhkruga, kasutame mett, marju, maitsetaimi jm.
  • Eritoitumisvajadustega lastele, pakume allergoloogi poolt väljastatud tõendi alusel erimenüüd, koostöös lapsevanemaga
  • Kevadest - sügisperioodini sööme kõik koos lõunasöögi õues
  • Mängusaarele on  loodud õppeköök, kus omavahel kombineeritakse nii teoreetiline kui ka praktiline pool. Lapsed saavad kasutada kööki koos õpetajaga tervislike toitude valmistamiseks, tutvumaks erinevate toiduvalmistamise viisidega, erinevate toiduainete ja toidukäsitlemise hügieeniga.
  • Kaasame lapsed toiduvalmistamise protsessi- lõunasöögi salatid, leiva-karaski küpsetamised jpm
  • Laste rahulolu uuringu tulemusena on menüüdesse sisse viidud igale nädalale üks laste lemmik toit.

3. Vaimne - sotsiaalne - emotsionaalne tervis

  • Õpetajad on läbinud „Vaikuse minutite" koolituse ja kasutavad igapäevaselt võtteid, harjutusi
  • Meil on logopeed ja toimiv logopeediline tugisüsteem
  • Samm- Sammult õppemetoodika igapäevane kasutamine. Õpetame lastele empaatiat, tunnetega toimetulekut ja probleemide lahendamise olulisi samme.
  • Tegeleme savist keraamika meisterdamisega „saviteraapia"
  • Lastele on tagatud turvaline liikumisvabadus ning võimalus eralduda sisekoridoris mängusaarele ja heade mõtete nurka, kus saab mängida erinevates tegeluskeskustes ning kuulata lõõgastavaid muusikahelisid.
  • Rakendame uueneva õpikäsitluse ühte osa „Parima päeva" raames. Lapsed ise otsustavad, mida nad soovivad teha, kus ja kellega koos. Toimib rühmade vaheliselt laste sotsialiseerumine. 
  • Toimib personali ja perede ühised seminarid toetamaks laste kasvamist